Ладата от 1997 година не се продава във Великобритания: моделите на АВТОВАЗа не се вписали в екологичните норми на ЕС, затова продажбите на руските модели били замразени.
Но в последните години благодарение на инвестициите на групата Renault руската компания постигна значителни успехи, обновявайки своя асортимент с нови модели, отбелязва журналистът на британското издание Autocar.
Обновяването се оказа до толкова успешно, че Lada отново започна да изнася автомобилите си. Трябва все пак да се признае, че във Великобритания тях все още ги няма. Затова журналистът подложи на тест Ладу XRAY и Веста по време на посещението си в завода в Толиати. И макар това трудно може да се определи като пълноценен драйв-тест, той успя да си създаде сериозни впечатления за модела.
Кросуовърът XRAY до голяма степен определя новия смел X-стил на Ладата.
Автомобилът е построен на същата платформа на Renault, на която се правят Dacia Sandero Stepway, независимо от това, че роднинството е умело прикрито с прогресивен дизайн, отбелязва журналистът.
В интериора разликите са по-малко, той е функционален, макар и не много модерен. Сивата пластмаса на салона определено напомня за това, че Лада е напреднала от 90-те години на миналия век, има дори информационно-развлекателна система и сензорен екран.
Британецът определя автомобила като компактен кросоувър: 4165 милиметра дължина. 1764 милиметра широчина и 1570 милиметра ширина. Той върви добре, както и се очаква от джип с такъв размер. Има и за какво човек да се хване, ако иска да критикува, но все пак за редния потребител колата е напълно сносна. Най-много обаче разочарова 5-степенния „робот“, който видимо „лагва“ и е морално остарял още преди 10 години.
Vesta Cross е най-новата версия на автомобила, чиито продажби започват едва сега.
На изпитание е подложен автомобил със същия 1.8-литров двигател, но за щастие конкретната кола е снабдена с 5-степенна механична скоростна кутия. Превключването е плавно, а ускорението равно. Затова, ако вие си поръчвате Лада, то изберете механиката, съветва журналистът. Управлението на Веста Кросс е доста прилично, макар и в завоите на пистата за тестове да се чувства лека неувереност. Но като цяло всичко е сносно и по-големия просвет не се е отразил силно на управлението. Интериорът на автомобила журналистът обаче хареса повече, отколкото при XRAY, макар и да е все още доста далеч от британските пазарни стандарти. Всичко е направено прилежно, салонът е доста просторен, има и 480-литров багажник.
Изводът:
Tрябва да е откажем от стереотипите и да престанем да се смеем на Ладите като на остарели автомобили: и XRAY,и Vesta Cross доказват това. Още повече, че те едва ли някога ще са на предните позиции и не биха били конкуренция на повечето модели, които сега могат да бъдат намерени на британския пазар.
Но що се отнася до цената, то „руските“ тук печелят безусловно: 1.8-литровата RAY може да се закупи за около 7500 британски лири, а Vesta Cross със същия двигател струва около 8700 британски лири. Затова за парите си тези модели са отличен избор.
Be the first to comment on "Британци тестваха Лада XRAY и Веста Кросс, няма да повярвате на резултата"