Горещи новини

Край на чакането на касите в Кауфланд, Лидл и Метро: Пускат нова услуга за пазаруване

Край на чакането на касите в Кауфланд, Лидл и Метро: Пускат нова услуга за пазаруване

След масовото въвеждане на касите на самообслужване във веригите сега в експериментален период е и нова технология. „Кауфланд“ тества модел, при който клиентът сканира още на рафта продукта, следи сметката и на финала директно плаща. Целта е по-бързо пазаруване, научи Ко4.

Услугата, наречена K-SCAN, вече е въведена в хипермаркетите Kaufland („Кауфланд“) в Чехия през 2020 г., а след това и в някои обекти в Румъния, Словакия, Полша, Германия и Хърватия. Отскоро тя се предлага и тук. Налична е само в три от магазините на „Кауфланд“. През ноември 2023 е въведена в два хипермаркета – в кварталите „Банишора“ и „Овча купел“, а от този юли и в „Манастирски ливади“ в столицата.

Сам с количката и скенер

K-SCAN дава възможност на клиентите, докато пазаруват в магазина, сами да сканират избраните от тях стоки. Това става с личен мобилен телефон или със специален ръчен скенер (устройство, колкото малък таблет), който се дава на място в обекта. Необходима е единствено регистрация с Kaufland Card, която се сканира на входа на хипермаркета.

По време на пазаруването сканирането на продуктите се извършва, преди да бъдат поставени в количката. Има опция за изтриване на вече сканиран, но впоследствие нежелан продукт. През цялото време купувачът вижда на екрана каква е дължимата сума и цената на индивидуалния продукт.

На касата на самообслужване не е нужно продуктите да се вадят от количката и да се маркират отново. Клиентът трябва само да сканира QR кода, който се изписва на ръчния скенер или телефона, и може да плати с карта, с електронен ваучер за храна, подаръчен ваучер Kaufland или в брой. За пресичане на злоупотреби служител на веригата проверява на случаен принцип дали артикулите са сканирани коректно.

От 90 до 130 клиенти на обект на ден

K-SCAN се използва ежедневно средно от 90 до 130 клиенти във всеки филиал, в който услугата е въведена, уточниха от „Кауфланд“ за „Капитал“. Според коментара на компанията услугата спестява времето за изваждане на стоките и поставянето им на касовата лента, както и за сканирането им на каса на самообслужване. Освен това позволява контрол върху сметката по време на самото пазаруване.

Веригата планира поетапно въвеждане на K-SCAN и в други свои магазини в страната. До края на годината услугата ще стане достъпна в по един обект на „Кауфланд“ във Варна и във Велико Търново.

А като цяло „Кауфланд България“ продължава да инвестира в увеличение на броя на касите за самообслужване. Засега такива има в 40 от общо 65 хипермаркета на веригата. Над една трета от клиентите в хипермаркетите с каси за самообслужване се възползват от тях, обобщиха от веригата за „Капитал“.

Технологии и в други вериги

В момента Lidl („Лидл“) тества Scan функцията в две държави. „Необходимо е изчистването на някои детайли и елементи, за да сме сигурни, че услугата е добре работеща за всички страни. Затова съзнателно избираме позиция на изчакване и подобрение преди представяне на клиентите в България“, коментираха от „Лидл България“ за „Капитал“.

Веригата продължава да дигитализира своите работни процеси. Компанията използва автоматизирана система за планиране на поръчки, базирана на изкуствен интелект. Тя съобразява продажбите на даден артикул, максималната наличност на регала, както и други параметри и предлага на ръководителя на магазина колко да поръча следващия път. Така наличността на продукта винаги е гарантирана, излишъкът от стоки и логистичните разходи са по-малко, а гъвкавостта по отношение на планирането – по-голяма, обобщават от „Лидл България“ за „Капитал“.

През 2023 г. в магазините на „Лидл“ в страната бяха въведени електронни ценови табели за всички изложени продукти.

В тестова фаза е и функцията scan and go в мобилното приложение M Companion на „Метро България“, която ще позволи на клиента сам да сканира желаните за пазаруване продукти. След това на касата касиерът ще сканира „Метро картата“ му и ще последва директно плащане, съобщиха от веригата за „Капитал“.

Засега „Метро“ прилага услугата Q-Boosting, която цели да улесни и ускори обслужването на касова зона в търговските обекти. При нея служител от магазина сканира продуктите в количките на клиента, след което на каса се сканира „Метро картата“ на купувача и директно се преминава към плащане на покупките. Тази практика е въведена вече повече от година, уточниха от компанията.

Каси на самообслужване, електронни етикети, дигитални документи и автоматизирани системи за оптимизиране на веригата на доставки са въведени и в търговската верига „Фантастико“. Благодарение на електронното издаване на стокови разписки и фактури например няма да се принтират над 2.5 млн. документа годишно. А ефектът ще бъде около 12.5 тона хартия на година по-малко, съобщиха от „Фантастико“ за „Капитал„.

Твоят коментар

Сподели новината

Be the first to comment on "Край на чакането на касите в Кауфланд, Лидл и Метро: Пускат нова услуга за пазаруване"

Какво мислите?