Красимир Вълчев проговори за джендър анкетите в училище
Скандалът с анкетите в училище, в които от децата се изисква да определят половата си идентичност, най-накрая се разплете. Министър Красимир Вълчев обяви, че се касае за техническо недоглеждане. А анкетата е била отворена от компютърен специалист и е внесен модел от западните държави.
„Министерството не е забелязало, защото анкетата е въведена от специалист по информационни технологии. Който е имал ангажимент чисто технологично да я въведе. Тя няма отношение към съдържанието и затова няма да бъде наказана. Както и по лични причини, каквито е имало тогава.“, споделя още Вълчев.
Той допълни, че все още се очаква реакция от Европейската комисия за искането за поправка на анкетата, така че да се адаптира за нуждите на България. Във внесения вариант на анкетата „Селфи“, който се използва и в Германия, от децата се е искало да определят дали са „момче, момиче или друго“. Скандалът с третия пол набира все повече сила, след като стана ясно, че анкетата е била пусната в някои училища. До министерството няма подадени сигнали, но възмутени родители все пак са изразили негодувание от анкетата в социалните мрежи и не само.
Да следят за анкетата и да не допускат подобен гаф отново, вече са инструктирани всички директори, учители и образователни ведомства. А Вълчев заяви още, че му се струва невероятно, ЕК да лансира подобна идеология сред подрастващите.“Не съм и склонен да преувеличавам този случай, защото този инструмент на ЕК едва ли има за цел да вкара подобна идеология. Идеята е била вероятно статистически да се направи полов анализ на ползването на технологиите. Не смятам, че от комисията са искали да вкарват подобно нещо по този начин.“, добави още образователният министър.
При всички положения учители и директори са поели вече ангажимент да спрат разпространяването на подобно провокативно съдържание сред децата и внасянето на подобни идеологии.
razkritia.com
Be the first to comment on "Образователния министър Красимир Вълчев проговори за джендър скандалите в училище (Още по темата)"