Home » БЪЛГАРИЯ » Абонатите на Булсатком вече не издържат: „Трябва ли да си взема отпуск да чакам за устройство?“.
Абонатите на Булсатком вече не издържат: "Трябва ли да си взема отпуск да чакам за устройство?“.

Абонатите на Булсатком вече не издържат: „Трябва ли да си взема отпуск да чакам за устройство?“.

Стотици благоевградчани от десетина дни вият дълги опашки пред двата офиса на „Булсатком” – на ул. „Братя Миладинови“ и „Георги Андрейчин“ в града, в безуспешен опит да си сменят старите приемници с нови. Повечето от тях са без телевизия повече от седмица, а от вчера изчезна и интернетът.

Хората идват по няколко пъти на ден, ако имат късмет, успяват да се запишат в списък за ново устройство, но малцина са късметлиите, които успяват да получат. Това всъщност е скандалната ситуация с абонатите на „Булсатком” в цялата страна. Телефоните на „Булсатком” не отговарят, телекомът е активирал приемане на електронни заявки за ново устройство, но на официалната страница стотици потребители твърдят, че и този начин не работи.

„Не мога да вляза в акаунта си заради липса на интернет. От седмица ви звъня, но никой не вдига. Какво правим?“.

„Има проблем и със сайта! Директно отхвърля потребителското име и не мога да платя онлайн“.

„Плащам годишен абонамент, а не получавам услуга! А това, че чакам пред офисите, е абсурдно. Трябва ли да си взема отпуск да чакам за устройство?“.

„Попълних формуляра преди толкова дни и нищо още. Кажете какво става???“.

„Не мога да се свържа с вас нито на входяща линия, нито на чат, нито мейл. Работата ми зависи от интернет, а той прекъсна и отникъде нямам информация и съдействие“.

„Живея в чужбина. Трябва да изпратя приемника си за лична сметка ли? А ако нямам възможност?“.

„Интересно ми е как възрастните хора ще ви попълнят такьв вьпросник за получаване по пощата и ще ги карате да чакат две-три седмици без телевизия, а освен това са си платили напред. Днес сте връщали хора в офиса ви, които са чакали час и половина приемници, без да им дадете. Как не ви е срам да обиждате и иронизирате подигравателно клиентите си като майка ми, обяснявайки им да слагат нещо черничко, за да станело „фюжън“.

„Не сте коректни! От дни ме държите на музика на тези телефони минимум по 5 минути. Къде ми е приемникът???“.

Това са само няколко от стотиците гневни коментари на страницата на „Булсатком“ от клиенти, които още чакат да им бъдат подменени приемниците. Толкова са и недоволните, които вече са успели да се сдобият с нов такъв, който обаче не работи:

„Новите ви приемници са само и единствено HDMI и при мен не работи. Трябва ли и нов телевизор да купувам?!“.

„Получих нов от ваш офис. Казаха ми – включвате на първа програма и трябва да тръгне, но уви, не тръгва“.

„На моите родители ги доставиха, но буксите не стават за тв, а и не можем да се свържем с никакъв телефон“.

Абонатите на „Булсатком“ от 10 дни са без телевизия и интернет

На всички недоволни от „Булсатком“ отговарят с автоматично генерирано съобщение, че „за неудобството“ всеки от клиентите, върнал си стария приемник, ще получи 5 лв. и 1 пълна

месечна абонаментна такса за ползваните тв услуги. Компенсациите щели да се начислят автоматично, след като е извършена замяната с нов приемник.

Това всъщност е и съобщението на оператора, което бе публикувано на 10 май на страницата му в интернет. В него телекомът моли за съдействие от страна на клиентите, за да бъде преодоляна „целенасочената атака срещу нас“. Призивът е хората да си върнат старите приемници до 20 май, събота, и веднага да получат нови.

На 15 май „Булсатком” пусна ново съобщение с номерата на телефоните, които никой не вдига, и обяснения, че във всеки бизнес център има достатъчно от новите приемници. В това съобщение вече извънредната ситуация е наречена „криза“.

Клиентите на „Булсатком” обаче не вярват нито на обяснението за целенасочената атака, нито, че това е криза:

„Това с атаката е пълен фарс. Просто всички тези устройства са остарели, а вие въведохте някакъв ъпдейт и те отказаха. Само не разбирам защо това не се следи и не се прави ритмично. Прозвънявате и ги заменяте, без да се стига до този хаос“.

„Това не са последствия от кризата. Това е работа на някой малоумник , решил да подменя всички стари приемници с нови, без да има налични и без предупреждение“.

„По-добре да си признаят, че са фалирали, отколкото да ни играят като маймуни“.

Междувременно обаче един от създателите на компанията през 2018 г. – Максим Заяков, който през 2020 г. я напусна, даде съвсем различно обяснение за кризата, и то няма нищо общо с хакерска атака. Според него в „Булсатком” отдавна знаят за проблема и той е технически.

Устройствата, които и досега използва „Булсатком”, са модели от 2006-2011 г., които са несъвместими с нов софтуер, а за да се справи със ситуацията, „Булсатком” иззема с настоящата акция старите приемници, почиства ги и ако още не са блокирали, ги връща на клиентите като нови. Неофициално се говори, че телекомът има между 600 000 и 800 000 устройства, които се ползват в настоящия момент, а за подмяната им с нови е необходима инвестиция от порядъка на 25 до 40 милиона евро и поръчка, която ще може да бъде изработена за повече от 2 г.

През 2021-2022 г. „Булсатком” беше в процес на поредна препродажба, която завърши през септември 2022 г. с придобиването на компанията от Спас Русев. По-късно стана ясно, че сделката е финансирана от друг голям играч на пазара, „Юнайтед Груп”, които са собственици на „Виваком” и Нова телевизия. Тази сделка бе атакувана пред КЗК от другите два телекома „Йетел” и А1 като незаконосъобразна и нарушаваща конкуренцията на пазара. Комисията все още не се е произнесла по въпроса.

Struma.bg

Твоят коментар

About Admin Ko4

Какво мислите?