В МЛЯКОТО ЗА МАЛКИ ДЕЦА ИМА ПО-ВИСОКО СЪДЪРЖАНИЕ НА РАСТИТЕЛНИ МАЗНИНИ (ВКЛЮЧИТЕЛНО И ПАЛМОВО МАСЛО) В БЪЛГАРСКИЯ АНАЛОГ ЗА СМЕТКА НА ПО-МАЛКО СЪДЪРЖАНИЕ НА МЛЯКО НА ПРАХ.
Продуктът от България не съдържа млечна суроватка на прах и е с по-ниско съдържание на микроелементи и витамини. Въпреки че българският аналог може да се определи като с по-ниско качество, той се предлага на сходна цена с тази в Италия. Този пример е даден при основните резултати от проучването за „двоен стандарт“ при храните, предлагани на българския и на европейския пазар, съобщиха от Министерството на земеделието, храните и горите, пише topskandal.info.
Установените по-съществени различия чрез анализ на етикетите и проведените изпитвания показва разлики и при Сирене моцарела – разлика в цвета и вкуса на продуктите, наличие на шупли в разрезната повърхност и утайка в саламурата на българския аналог. Българският продукт е с по-ниско нетно количество и по-малко количество сирене в опаковката, за сметка на повече саламура, показва изследването.
В бързо замразените багети има по-малко колбас и твърдо сирене в продукта на българския пазар, за сметка на повече чушки, доматено пюре и хлебна база.
В млечния шоколад има по-ниска масленост и по-ниско съдържание на какао в българския аналог. В млечен шоколад от друга марка е установено по-малко съдържание на лешници в продукта на българския пазар, показва изследването.
В безалкохолните напитки има разлики в състава, степента на газираност, вкуса и енергийната стойност. При безалкохолна напитка с вкус на портокал от една и съща марка, българският аналог е с малко по-ниско плодово съдържание в сравнение с продукта от Австрия и съдържа глюкозо-фруктозен сироп вместо захар. Тъй като продуктът е широко разпространен в цяла Европа е направено допълнително сравнение на етикетите с още пет други държави-членки на ЕС (Италия, Испания, Белгия, Германия и Унгария), според което плодовото съдържание варира от 5% в Българи и Унгария до 12% в Италия. В Италия, Белгия, Германия и Австрия продуктът съдържа захар, а в България, Унгария и Испания – фруктозо-глюкозен сироп.
Сред примерите за по-скъпи продукти са от 1% за сирене „Бри“ в Чехия до 166% за една марка паста в Италия.
В Италия има драстична разлика при една марка макаронени изделия, чиито цени в България са около 2,5 пъти над тези на италианските аналози. Според данните, при други 31 продукта (58% от обхванатите продукти) цените в България са с между 0,4% и 64,8% по-ниски от тези в съответната държава-членка на ЕС. Като пример са посочени цените на шоколад, бисквитени изделия и безалкохолни напитки в България, които са съществено под тези в останалите държави-членки на ЕС, обхванати от проучването.
Според сравнението на етикетите, при 40 продукта (75,5% от обхванатите продукти) информацията на етикетите е идентична. При 13 продукта (24,5%) са налице различия в представената информация по отношение на състав и/или хранителна стойност. Различията в етикетите се отнасят за: мляко за малки деца, моцарела, безалкохолни напитки, сладкарски, тестени и шоколадови продукти и зеленчуков бульон.
Според проучването, има разминаване в състава и качеството на някои продукти, предлагани на българския и на европейския пазар.
При лабораторните изследвания се установи, че органолептични показатели (сензорен анализ) – от изследвани 28 продукта, при 5 продукта (17,9%) са налице различия – моцарела, безалкохолни и шоколад. Физикохимични изпитвания – от изследвани 22 продукта, само при 1 продукт (4,5%) е открито различие – мляко за малки деца.
Анализът на съдържанието на различни специфични съставки показва разлики при:
– какао в шоколадови храни – от изследвани 2 продукта, при 1 продукт (50%) е открито различие;
– немлечни мазнини – изследван е един продукт, като не е констатирано отклонение.
В рамките на проучването са взети общо 106 проби. Те обхващат 53 храни и напитки от една и съща търговска марка, предлагани от една страна в търговска верига в България, а от друга – в същата или подобна верига магазини в избрани държави-членки на ЕС (Германия, Австрия, Италия и Чехия).
Сравнение на цените по държави показва преобладаващо по-ниски цени на българския пазар (само за 2 – мляко за деца и един вид пудинг, от 10 продукта цените на австрийския пазар са малко над тези в България). При останалите 3 държави не може да се открои ясна тенденция, гласи изследването.
КОЧ НЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА НАПИСАНИТЕ КОМЕНТАРИ
Be the first to comment on "Ето как ни тровят! Направиха анализ на детското мляко и хванаха се за главата от резултатите!"