Новините на фокус
Home » БЪЛГАРИЯ » Защо всички хора са слаби на стари снимки от плажа? Писател с тревожно обяснение – струва си да се замислим:
Защо всички хора са слаби на стари снимки от плажа? Писател с тревожно обяснение - струва си да се замислим:

Защо всички хора са слаби на стари снимки от плажа? Писател с тревожно обяснение – струва си да се замислим:

Почти всяко лято в социалните мрежи „изплуват“ стари снимки от плажа, датиращи от 70-те и 80-те години на миналия век.

В тези весели летни сцени мнозина забелязват едно и също нещо: всички изглеждат много слаби. Възможно ли е всички да са били слаби?

Писателят и колумнист Джордж Монбиот проведе проучване, за да намери отговора. Той установи, че хората всъщност са яли повече през 70-те години на миналия век, отколкото сега, и също така, че физическата работа днес е по-трудна, отколкото през онези години.

плажна снимка черно-бяла

Но има важна разлика: той установи, че хората днес ядат повече захар, която се съдържа в много продукти.

В миналото сме яли повече, но по различен начин – днес на човек купуваме два пъти по-малко прясно мляко, но 5 пъти повече „йогурт“ (а, както знаем, не всяко кисело мляко е качествено), 3 пъти повече сладолед и цели 39 пъти повече млечни десерти, показа изследването му.

Купуваме два пъти по-малко яйца, отколкото през 1976 г., но една трета повече зърнени закуски и два пъти повече зърнени бисквити и снаксове; наполовина от общото количество картофи, но 3 пъти повече чипс.

стара плажна снимка

Докато директните ни покупки на захар са намалели рязко, захарта, която консумираме в напитки и сладкарски изделия, е скочила неимоверно много.

„Промяната не се случи случайно. Както Жак Перети твърди във филма си „Мъжете, които ни направиха дебели“, хранителните компании са инвестирали сериозно в разработването на продукти, които използват захар, за да заобиколят нашите естествени механизми за контрол на апетита, както и в опаковането и рекламата на тези продукти, включително и използването на подсъзнателни аромати.

Те наемат армия от учени по храните и психолози, за да ни подмамят да ядем повече от необходимото, докато техните рекламодатели използват най-новите открития в неврологията, за да преодолеят съпротивата ни“, казва Монбиот.

Твоят коментар

About Тодор Тодоров

Какво мислите?