Home » БЪЛГАРИЯ » Инфлуенсъри, задвижвани от изкуствен интелект продават продукти
Инфлуенсъри задвижвани от изкуствен интелект продават продукти

Инфлуенсъри, задвижвани от изкуствен интелект продават продукти

Ако се чудите колко дълбоко може да навлезе изкуственият интелект в живота ви, отговорът “много”, може би няма да ви изненада. След Chat GPT, различни видове алгоритми за комуникация, препоръки и промо активности като реклама във Фейсбук, ИИ вече намери своето място и в инфлуенсър маркетинга.

Персонажи, генерирани и задвижвани чрез изкуствен интелект играят ролата на инфлуенсъри и продават продукти на брандове като Samsung, Prada, Calvin Klein и много други.

Ако ви се струва, че сте попаднали в сцена от филм, който се развива в бъдещето, имате право. Но инфлуенсърите, задвижвани от изкуствен интелект са тук и ако съдим по стотиците хиляди до милиони последователи, които имат, ще останат тук още дълго време.

Силата на инфлуенсър маркетинга като ценен рекламен инструмент отдавна е известна на повечето бизнеси. Това е важен елемент от всяка комуникационна стратегия, а с планирането и изпълнението на кампаниите с инфлуенсърите много предприемачи наемат помощ в лицето на дигитална агенция.

Ефективността на инфлуенсър маркетинга за увеличаване на продажбите се дължи на някои съвсем естествени за човешката психика принципи, които психологът Робърт Чалдини е описал в книгата си “Психология на убеждението” през 80-те години на 20 век.

Ако приложим неговата теория към реалността на инфлуенсър маркетинга, ще видим, че фактори като авторитет, харесване, социално доказателство, единство и други ни карат да се доверяваме на бляскавите хора във фийда ни.

Според проучвания по темата около 60% от брандовете по света са използвали виртуални инфлуенсъри, но близо половината от маркетолозите се притесняват за етичните съображения, които работата с тях крие. Над 60% от маркетинг професионалистите възнамеряват в бъдеще да използват ИИ в инфлуенсър кампаниите си.

Ако харесваме и вярваме на инфлуенсърите, защото приличат на нас или притежават някакъв авторитет, тогава какво ни привлича във виртуалните им варианти? Очевидно не приличаме на тях, а чак за авторитет едва ли можем да говорим все още, но някой ден кой знае?

Според психолозите причината е точно обратната на принципите на Чалдини – виртуалните инфлуенсъри са прекалено различни от нас, което ни спестява сравненията и чувството за малоценност, когато консумираме тяхното съдържание. Сигурно ви е познато – разглеждате си социалните мрежи, виждате някой със страхотно тяло, който си прекарва страхотно на още по-страхотно място и ви става…криво, че вие не сте там и не изглеждате така.

Е, да, но при инфлуенсърите с ИИ това няма как да се случи. Те са нови, различни и необремени от голяма част от човешките недостатъци, които ни привличат или отблъскват един от друг. Затова и да се ангажираме с тяхното съдържание е по-лесно и лишено от (негативна) емоция.

Изкуственият интелект има и своите недостатъци, разбира се. Той греши, но пък е лесно да се упражни контрол и да се научи от грешките си. Много по-бързо може да се изработи и публикува дадена кампания, защото съдържанието може да се коригира веднага, което спестява на брандовете време и пари.

Така че вместо да се чудим на виртуалните инфлуенсъри, може би просто трябва да кажем “браво” на техните създатели, които като истински визионери променят маркетинга и света като цяло.

Най-популярният инфлуенсър с изкуствен интелект е ​​@lilmiquela с впечатляващите 2.9 милиона последователи! И докато на нея “ѝ личи”, че не е реален човек, испанката @fit_aitana със своите близо 300 000 фена, изглежда съвсем като истинска жена, която даже е получила покана за среща от извествен актьор.

Само времето ще покаже докъде ще стигне възхода на виртуалните инфлуенсъри, но едно е сигурно – изкуственият интелект е тук и ще остане задълго. За крехките си седем години “живот” от 2017-та година насам инфлуенсърите с ИИ са добили сериозна популярност, която се очаква да продължава да расте, а от бизнесите зависи как ще се възползват от тази модерна приумица на съвременния маркетинг.

Твоят коментар

About Цветан Славчев

Какво мислите?